متخصصین اعصاب به کنترل رشد و  رفتار مغزی در ۳۷ گروه از کودکان در مناطقی محروم از لس آنجلس پرداختند.
این کودکان به آموزش هایی مانند ویلن، به طور گروهی و همنوازی پرداخته و ۷ ساعت در هفته تمرین کردند. نتایج این پژوهش نشان داد آموزش موسیقی با افزایش رشد و پیشرفت مغزی در کودکان رابطه ای مستقیم دارد.

بر طبق نتایج ثبت شده از این بررسی که توسط متخصصین علوم اعصاب ۵ سال به طول کشید، رشد و پیشرفت مغزی در بخش هایی از مغز که مسئول پردازش صدا، توسعه و پیشرفت زبان، درک گفتاری و مهارت های خواندنی هستند، بیشتر دیده شده است.
ارتباط بین موسیقی و رشد مغزی کودکان امری مهم است. بررسی ها بیان گر آن است که آموزش موسیقی موجب افزایش رشد شنیداری در مغز و افزایش کارایی آن می شود.

مؤسسه خلاقیت و مغز در «USC» این بررسی ۵ ساله را در سال ۲۰۰۲ با مشارکت مؤسسه فیلارمونیک لس آنجلس با بررسی تأثیر آموزش بر پیشرفت رابطۀ اجتماعی، هیجانی و شناختی کودکان انجام داد.

این نتایج اخیراً در مجله علوم و توسعه و درک و شناخت منتشر شده و مدارکی از امتیازات آموزش موسیقی در بسیاری از مدارس در این منطقه با حذف یا کاهش برنامه های موسیقی و هنری به دست آمده است.
asoa.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *